Urlopowa rozwaga

Jeden z moich urlopów zaplanowałam z półrocznym ponad wyprzedzeniem. Podobnie było w tym roku, rezerwacji dokonałam w czasie kiedy większość o urlopie marzy tylko z powodu niskich temperatur i nawet nie snuje planów o nim. Znajomi nazywają mnie maniakiem/pracoholikiem lub mniej łagodnie. Ci, którzy prowadzą swoje firmy, spoglądają zazdrośnie słysząc o miesiącu urlopu. Miesiąc? Zwariowała? tak pewnie w duchu myślą. Bo zazwyczaj prowadzenie firmy to urlopy rzadkie, często krótkie i nigdy do końca nasza głowa na tym urlopie nie pozostaje.

Prowadzenie firmy wymaga rozwagi i namysłu, z braku lepszych słów. Nie trzeba planować pół roku do przodu (chociaż wskazane nawet dużo bardziej do przodu), ale trzeba mieć świadomość jednego. W firmie, szczególnie małej, jesteś wszystkim. Właścicielem, zarządcą, księgowym, sprzątaczką, sprzedawcą, zapleczem IT, działem marketingu i mnóstwem innych, ktorych nie wymieniłam. Mając tą świadomość wiadomo już, co może cię czekać, gdy wszyscy ci ‚pracownicy’ pójdą na urlop. Prowadząc firmę musisz więc zabawić się w minimum planowania, przewidzieć co będzie kiedy ciebie zabraknie na miejscu (lub kluczowych pracowników), ba nawet kto i kiedy będzie odbierał twoją pocztę. To samo dzieje się w zasadzie także wtedy, gdy jesteś uziemiona (np. chorobą, wypadkiem). Zaplanowanie wolnego może być tak naprawdę sprawdzianem twojej skuteczności jako przedsiębiorcy. Wystawia niezłą laurkę tobie i twoim relacjom z pracownikami czy kontrahentami.

Nie polecam tylko upoważnienia domowników/pracowników do odbierania korespondencji z urzędu skarbowego, itp., bo to może skutecznie ukrócić każde wolne.

Nie martwię się, co z czasem kiedy będę na urlopie, mam miłą świadomość że wszystko jest urządzone, załatwione, a ewentualna inwencja twórcza i zmiana planów w ostatniej chwili nie spowodują katastrofy. A czy ty możesz pozwolić sobie na ten luksus?



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


cztery + 9 =

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Przeczytaj poprzedni wpis:
Plany czerwcowe

Na drugim blogu napisałam o podwyższeniu poprzeczki na czerwiec - zwiększenie zarobków w miesiącu o 1000zł. Ambitny cel, biorąc pod...

Zamknij